Nie ma przeciwieństwa: pomysł czy metoda!

Rozmowa z Arturem Kurkiewiczem

Co Pana zdaniem w kulturze jest ważniejsze - pomysł czy metoda? Dlaczego?

Od lat propaguję holistyczne podejście do wszelkich przejawów aktywności. Dlatego liczy się zarówno pomysł jak i metoda. Jeżeli dodamy do tego skuteczną i precyzyjną realizację - to mamy gotowy przepis. Można jeszcze wstrząsnąć - mieszania raczej nie zalecam.

Jakie "rzeczy" w marketingu kultury są Pana zdaniem notorycznie niedoceniane?

Marketing kultury... wyjątkowo pojemne i bezkresne określenie:) Można jednak wskazać jeden wspólny element - wyobraźnię. Dlatego będę mówił, a raczej prezentował pomysły, których twórcy zostali w nią dobrze wyposażeni. Jestem przekonany, że te pomysły staną się źródłem inspiracji dla uczestników konferencji.

Co by Pan poradził menedżerom kultury, odpowiedzialnym za marketing, rozpoczynającym działalność w nowej firmie? Od czego powinni zacząć - jak powinny wyglądać ich pierwsze trzy kroki, na stanowisku które objęli?

Poradziłbym to, co w każdej innej firmie - po pierwsze dobrze poznać i zrozumieć produkt oraz jego nabywcę. To uniwersalna zasada. Później pozostaje już tylko szukanie pomysłów i inspiracji. Na koniec zalecałbym ostrożność. Marketing rozwija się bardzo dynamicznie wraz z nowymi (lub doskonalszymi) technologiami. Jednakże wiele z tych narzędzi razi nieskutecznością - ale to już temat na inną dyskusję.

Rozmawiał Wiesław Bełz (Konferencje w Domenie Silesia)

POBIERZ W PDF -->

Patronaty

Patronat honorowy
Patronat medialny

O nas

Stowarzyszenie Menadżerowie Kultury powstało w 2011 roku.
....zdecydowaliśmy się powołać do życia stowarzyszenie.
Jest to organizacja osób pełniących w kulturze funkcje zarządcze, postrzegających świat w kategoriach zadaniowych, których chlebem powszednim
jest działanie i organizacja pracy innych.

Kontakt

Stowarzyszenie Menadżerowie Kultury
ul. PCK 10/1
40-057 Katowice
tel. 32 7000-313
menedzerowie@kultury.org.pl