Jest miejsce dla menedżera marketingu w kulturze

Rozmowa ze Zbigniewem Mrukwą, koordynatorem zespołu obsługi klienta w Teatrze Rozrywki

Na czym polega właściwie praca takiej osoby jak Pan, pracującej w dziale organizacji widowni znaczącej instytucji kultury? Co stanowi w niej największy problem?

Zakres zadań na tym froncie jest szeroki: stymulowanie kontaktów z ludźmi, umiejętność słuchania i interpretacji, ponadto kuszenie i intrygowanie rozmówcy w celu nakłonienia do spotkania. W trakcie spotkania zapewnienie maksymalnego komfortu i bezpieczeństwa. Kwintesencja działań to sprzedaż produktów artystycznych, niezbędnych do prawidłowego rozwoju psychicznego człowieka.

To ostatnie należy oczywiście właściwie wyartykułować. W razie zaistnienia stosownej potrzeby przeistaczam się jak komandos z "kulturalnego marketera" w kasjera, biletera, gawędziarza, opiekuna grup dziecięcych/młodzieżowych, koordynatora wizyt artystów gościnnych, pomoc księgową itp. Największe wyzwanie to skuteczność weryfikowana przez statystyki dotyczące ilości widzów, a także konieczność bycia mobilnym i wykonywania zadań w terenie.

Jesteśmy złotą rybką. Jakie życzenia (związane ze sfera zawodową) wyraziłby by Pan patrząc w nasze proszące o wypuszczenie na wolność oczy?

Bez żenady oczywiście poprosiłbym o pieniądze. Powiedzmy 2% PKB na kulturę. Chociaż bezpośrednia propozycja podwyżki byłaby również kusząca.

Rozmawiał Wiesław Bełz (Konferencje w Domenie Silesia)

POBIERZ W PDF -->

Patronaty

Patronat honorowy
Patronat medialny

O nas

Stowarzyszenie Menadżerowie Kultury powstało w 2011 roku.
....zdecydowaliśmy się powołać do życia stowarzyszenie.
Jest to organizacja osób pełniących w kulturze funkcje zarządcze, postrzegających świat w kategoriach zadaniowych, których chlebem powszednim
jest działanie i organizacja pracy innych.

Kontakt

Stowarzyszenie Menadżerowie Kultury
ul. PCK 10/1
40-057 Katowice
tel. 32 7000-313
menedzerowie@kultury.org.pl