Badania marketingowe powinny być codziennością menedżera kultury

Rozmowa z Piotrem Dzikiem

Jaka jest rola badań marketingowych w pracy menedżera kultury odpowiedzialnego za marketing palcówki? Co by mu Pan doradził w tym względzie?

Zasadnicza. Działalność kulturalna, choćby dlatego, że pobiera się opłaty za bilety, jest formą do pewnych granic rynkową. A rynek to zaspakajanie potrzeb. Działanie "na instynkt" czasem się udaje, ale coraz rzadziej. I nie chodzi o zysk, w każdym razie nie tylko a o relacje społeczne. Każdy w kulturze powinien marzyć by w swej placówce zobaczyć tłumy.

Które badania są ważniejsze? Powszednie, nieduże, wyrywkowe, czy - znaczące, fundamentalne, robione okresowo, raz na pewien czas (np. raz na kwartał, pół roku)?

Na co dzień te pierwsze. Można je robić samemu, niedużym kosztem, prawie, że codziennie. Te drugie powinny dawać obraz przekrojowy, powtarzalny, pokazywać trendy. Należy też robić tzw. wielkie badania (na próbach istotnych statystycznie) w przypadku wielkich wydarzeń - jeśli budżet jest milionowy to wydanie kilkudziesięciu tysięcy na badania jest celowe i sensowne.

Rozmawiał Wiesław Bełz (Konferencje w Domenie Silesia)

POBIERZ W PDF -->

Patronaty

Patronat honorowy
Patronat medialny

O nas

Stowarzyszenie Menadżerowie Kultury powstało w 2011 roku.
....zdecydowaliśmy się powołać do życia stowarzyszenie.
Jest to organizacja osób pełniących w kulturze funkcje zarządcze, postrzegających świat w kategoriach zadaniowych, których chlebem powszednim
jest działanie i organizacja pracy innych.

Kontakt

Stowarzyszenie Menadżerowie Kultury
ul. PCK 10/1
40-057 Katowice
tel. 32 7000-313
menedzerowie@kultury.org.pl