Kongres Budujemy Widownię! 2014

Wiesław Bełz

Partnerem organizacyjnym Kongresu jest
Oddział Teatralno-Filmowy Muzeum Historii Katowic - ul. Kopernika 11
Kongres odbędzie się w salach Oddziału
(a nie Wydziału Teologicznego UŚ jak pierwotnie informowaliśmy)
Bliższe informacje na temat tego miejsca: http://kultura.maestry.pl/miejsce
* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *
PROGRAM KONGRESU BUDUJEMY WIDOWNIĘ!
11-12(-13) września 2014

PIERWSZY DZIEŃ KONGRESU 11.09.2014 ( czwartek )
Różne widownie, różni widzowie!

8.45 Sami stosujemy to co zalecamy!
Networking i powitalna kawa z uczestnikami kongresu

9.00 Tytułem wprowadzenia
Jak to było rok temu, co się wydarzyło przez 12 miesięcy Wiesław Bełz (Stowarzyszenie Menedżerowie Kultury)

9.10 Wystąpienia zapowiadające
Transmisje internetowe imprez kulturalnych - Jakub Morisson (Nadaje.Com)
Radio medium dla kultury niezastąpione - Bartek Szwedowski (Radio Silesia)

9.20 Sami stosujemy to co zalecamy!
Networking … Drodzy Kongresowicze, poznajcie się i podajcie sobie znak pokoju

9.30 Oficjalne otwarcie Kongresu przez organizatorów i jego partnerów
• Michał Pamuła (Stowarzyszenie Menedżerowie Kultury)
• Artur Kurkiewicz (Śląskie Towarzystwo Marketingowe)
• Tomasz Szabelski (Stowarzyszenie Inicjatywa)
• Wiesław Bełz (Stowarzyszenie Menedżerowie Kultury)

9.40 Mini-sesja dyskusyjna na początek
Jak tam Panie u Was z …widownią (w teatrze)?
• Dagmara Gumkowska (Teatromania)
• Aleksandra Gajewska (Sejmik Woj Śląskiego)
• Piotr Wiśniewski (Teatr Żelazny)
• Krzysztof Stawnicki (Festiwal Gloria)
• Kama Pawlicka
• Karol Wittels (Fundacja Obserwatorium)

10.20 Wykład inauguracyjny
Prezentacja Gościa Specjalnego Kongresu
O potrzebie widowni czyli Kultura jako czynienie ludzi szczęśliwszymi - Andrzej Trzeciak (Taklamakan)

10.40 Przerwa integracyjna

11.00 Wystąpienie programowe
Technologia zmieni JESZCZE więcej – czyli jak aktualne trendy w IT (Mobility, Cloud, Big Data, Social Media) wpływają na sposób uprawiania marketingu w kulturze - Wojciech Murzyn

11.30 Wystąpienie programowe
Inauguracja systemu do budowy społeczności "Anomail Society" - Przemysław Rusiecki

12.00 Wykonanie zbiorowego zdjęcia uczestników kongresu Układ grupy Katarzyna Gliwa

12.30 Przerwa na obiad

13.15 Wystąpienie programowe
Transmisje internetowe – przyszłość kultury „na żywo”! - Jakub Morisson (Nadaje.com)

14.00 Wystąpienie programowe
Kierunek: otwartość. Pozyskiwanie nowych odbiorców poprzez otwieranie zasobów dziedzictwa kulturowego - Dorota Kawecka (Inne Muzeum)

14.15 Sesja dyskusyjna
Jak tam Panie u Was z …widownią (w muzeum) ?
• dr Jacek Siebel (Muzeum Historii Katowic)
• Katarzyna Gliwa (Muzeum Historii Katowic)
• Piotr Fuglewicz (Muzeum Historii Komputerów i informatyki)
• Dorota Kawecka (Inne Muzeum)
• Joanna Tabaka (CSW)
• Karol Wittels (Fundacja Obserwatorium)
• Alicja Knast (Muzeum Śląskie)

15.00 Przerwa

15.10 Wystąpienie programowe
Zastosowanie strategii marketingowych w polskich teatrach- Kama Pawlicka (Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego)

15.30 Sesja dyskusyjna
Jak tam Panie u Was z …festiwalową ?
• Festiwal Off
• Tauron Nowa Muzyka
• Michał Pamuła (Festiwal Golden Vision)
• Tomasz Szabelski (Festiwal Cropp Kultowe)
• Krzysztof Stawnicki (Festiwal Gloria)
• Andrzej Kalinowski (Festiwal Jazz&Beyond)
• Grzegorz Senderowicz (Festiwal Danielka)

16.30 Wystąpienie i akcja
Akcje (nie do końca :) ) spontaniczne! Promocja imprez kulturalnych przy pomocy niekonwencjonalnych metod promocji: flash-mob, performance, happening… - Bartek Świstak Piotrowski

17.00 Koniec zajęć plenarnych i programu oficjalnego tego dnia kongresu

18.00 Po godzinach
Biesiada menedżerów kultury. Występ artystyczny

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *
DRUGI DZIEŃ KONGRESU (12.09.2014 - piątek)
Rozwiązania do wzięcia!

9.15 Przypomnienie wydarzeń poprzedniego dnia - relacja zdjęciowa w formie pokazu slajdów

9.30 Prezentacja Partnera Kongresu
Zarządzanie profilem placówki kultury na portalu Facebook - Kuba Nagórski (Kręci się! )

10.15 Prezentacja Partnera Kongresu
Poznaj ludzi, rozwiń swoje działania! Istota koncepcji budowania widowni - Karolina Mikołajczak-Stasiak i Agnieszka Poźniak (11 Muz)

10.45 Przerwa

11.00 Prezentacja Partnera Kongresu
Jak się dzisiaj robi badania marketingowe w kulturze - Karol Wittes (Fundacja Obserwatorium )

11.20 Prezentacja Partnera Kongresu
Dziesięć najlepszych stron instytucji kultury (i dziesięć najgorszych!) Kolejna edycja - Maciej Wojciechowski (Circle )

12.00 Prezentacja Partnera Kongresu
Proces budowania relacji instytucji kultury z donatorami według koncepcji marketingu relacyjnego - Łukasz Wróblewski (WSB Dąbrowa Górnicza)

12.30 Przerwa na obiad

13.30 Sesja dyskusyjna
Co warto dzisiaj badać w kulturze?
• Piotr Dzik
• Karol Wittels
• Maja Długołęcka-Sarlej
• Tomasz Szabelski

14.10 Prezentacja Partnera Kongresu
Budowa relacji z młodzieżą szkolną i instytucjami edukacyjnymi w kontekście programów edukacyjnych o tematyce filmowej - Marcin Skorek (Adria sc)

14.30 Przerwa

14.45 Sesja dyskusyjna
Marketing domu kultury – budowa publiczności czy uszczęśliwianie ludzi?
• Andrzej Trzeciak
• Krzysztof Stawnicki
• Elżbieta Palinowska
• Janina Wystób
• Ewa Zbroja
• Zbigniew Łukaszewski
• Karolina Kępczyk
• Agata Morawiec
• Agata Lisowicz-Wala
• Piotr Zalewski
• Tomasz Miler
• Iwona Nowak

15.30 Prezentacja Partnera Kongresu
Coaching i potrzeba rozmowy w kulturze - Piotr Gabrysz (Dictum)

16.00 Prezentacja Partnera Kongresu
Filmy, filmiki, flash-moby, akcje typu „performance” czyli - co się dzieje w marketingu ambientwym - Artur Kurkiewicz (Śląskie Towarzystwo Marketingowe)

16.30 Wypełnianie ankiet podsumowujących, wręczanie certyfikatów oraz odbitek zbiorowego zdjęcia uczestników kongresu. Zaproszenie na zajęcia warsztatowe w dniu następnym.

16.30 Zakończenie plenarnej części (drugiego dnia) Kongresu

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *
TRZECI DZIEŃ KONGRESU 13.09.2014 ( sobota)
Warsztaty menedżerów kultury

TYTUŁY WARSZTATÓW W III DNIU:

9.30-15.00 Warsztat nr 1
Newsletter instytucji kultury - Przemysław Rusiecki

9.30-15.00 Warsztat nr 2
Marketing szeptany w praktyce menedżera kultury - Wiesław Bełz

9.30-15.00 Warsztat nr 3
Warsztat budowy i rozwoju widowni - Karolina Mikołajczak-Stasiak i Agnieszka Poźniak (11 Muz)

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *
MIEJSCE
• Muzeum Historii Katowic, Oddział Teatralno-Filmowy ul. Kopernika 11, Katowice

TERMIN
11 - 13 września 2014
• 11 września – dzień konferencyjny
• 12 września – dzień konferencyjny
• 13 września - dzień warsztatowy

WARUNKI UDZIAŁU
Udział w I dniu – bezpłatny
(udział bez dodatkowych usług, które można dokupić oddzielnie - w poniższych cenach)
• opcje płatne – certyfikat - 20 zł
• udział w biesiadzie w 1 dniu - 30 zł
• obiad kateringowy - 15 zł
• obiad serwowany w bufecie kongresowym - 30 zł
• zdjęcie zbiorowe – uczestników Kongresu - 15 zł
Udział w I dniu (z kompletem usług) – 100 zł

Udział w II dniu (z kompletem usług) – 200 zł

Udział w III dniu Kongresu – 300 zł

W wypadku zakupu udziału trzydniowego - 500 zł
* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *

Patronaty

Patronat honorowy
Patronat medialny

O nas

Stowarzyszenie Menadżerowie Kultury powstało w 2011 roku.
....zdecydowaliśmy się powołać do życia stowarzyszenie.
Jest to organizacja osób pełniących w kulturze funkcje zarządcze, postrzegających świat w kategoriach zadaniowych, których chlebem powszednim
jest działanie i organizacja pracy innych.

Kontakt

Stowarzyszenie Menadżerowie Kultury
ul. PCK 10/1
40-057 Katowice
tel. 32 7000-313
menedzerowie@kultury.org.pl