Kasa jako ośrodek marketingowo-sprzedażowy placówki kulturalnej

Dla kogo ten warsztat?
1. dla …kasjerów placówek kulturalnych
2. dla osób zajmujących się organizacją widowni
3. dla osób zajmujących się marketingiem i promocją
4. dla osób zarządzających placówkami kultury - dyrektorów i menedżerów

W czym może pomóc?
... w optymalizacji stanowiska informacyjno-marketingowo-sprzedażowego, którym ma docelowo być kasa!
... w organizacji pracy i sprawności działania kasjera
... w obsłudze klienta, w prowadzeniu rozmów sprzedażowych, negocjacji, przyjmowaniu zastrzeżeń i reklamacji
... w budowie systemu informacyjnego placówek kulturalnych
……… · gromadzeniu opinii klientów
……… · opracowywaniu ich
……… · budowanie przekazów
……… · kolportażu materiałów porcyjnych dt imprez
... w nauce systematycznego rekomendowania przez kasjera imprez kulturalnych (nie tylko tej, bieżącej, ale wszystkich przyszłych), co - jak stwierdzono - jest najskuteczniejszą forma promocji, w zakresie samego wpływu-oddziaływania na nabywców, jak i efektywności kosztowej.
... w lepszym zrozumieniu zależności: kasa, a reszta instytucji- placówki
……… w zakresie relacji w instytucji
……… w zakresie obieg informacji w instytucji
……… w zakresie systemu działania instytucji
... w budowie nowego systemu działania – nowej, bardziej proklienckiej formuły działania instytucji kultury
... i na koniec – oczywiście – w sprawnej sprzedaży biletów!

Podstawy koncepcyjne warsztatu...
1. standardy obsługi klienta i budowanie relacji w zorientowanych zadaniowo stosunkach międzyludzkich…
2. podstawowe zasady badań społecznych (badania opinii)
3. podstawy PR i budowanie wizerunku…
4. marketingu bezpośredniego, zarządzania kontaktami z klientami (CRM), e-marketingu

Elementy metodyczne i narzędzie edukacyjne…
· razem oglądniemy krótki film szkoleniowy
· wypełnimy kilka ankiet
· zbudujemy dekalog postulatów
· … i dekalog zakazów
· stworzymy słowniczek istotnych pojęć i zwrotów
· odegramy typowe scenki rodzajowe rozgrywające się przed kasą
· … dokonamy ich analizy sytuacyjnej
· będziemy pracować w grupach, poszukując najlepszych rozwiązań
· dokonamy przeglądu oprogramowania skojarzonego ze szkoleniem
· przećwiczymy budowę bazy kontaktów klientów placówki (wdrożenie do stworzenia klubu „ważnego widza”)
· popracujemy nad biuletynem internetowym placówki (chodzi o rolę kasjera w tworzeniu treści newslettera, np. w dziedzinie zbierania opinii widzów)

Dodatkowe informacje metodyczne…
* każda część szkolenia będzie rekapitulowana, podsumowywana;
* będziemy zestawiać „kroki milowe” dla każdego etapu, będziemy wyszukiwać główne tezy, złote myśli, budować dekalogi reguł i zakazów
* elementy dodatkowe szkolenia:
..….. · przypomnienie ....”mapy myśli”
..….. · działanie w myśl reguł „zarządzania projektami”
..….. · przekazanie elementarnej informacji wiedzy o budowie bazy kontaktów (rekord, pole, eksport-import danych, filtrowanie).

Program
I. POWITANIE I PREZENTACJA OSÓB
II. ANALIZA POTRZEB – ANKIETY UCZESTNIKÓW
III. STANDARDOWE ZADANIA KASJERA W INSTYTUCJI KULTURY
IV. STANOWISKO MARKETINGOWO-KASJERSKIE W DZIAŁANIU – zadania typowe i postulowane
V. OBSŁUGA KLIENTA – STANDARDY DZIAŁANIA
VI. BUDOWA SPOŁECZNOŚCI INSTYTUCJI KULTURY – zadania kasjera
VII. UDZIAŁ KASJERA W SYSTEMIE KOMUNIKACJI MARKETINGOWEJ INSTYTUCJI
VIII. ANALIZY MARKETINGOWE i STATYSTYKA UCZESTNICTWA W IMPREZACH
IX. STANOWISKO MARKETINGOWO-SPRZEDAŻOWE W DZIAŁANIU – ROZWIĄZANIA MODELOWE
X. INDYWIDUALNE KONSULTACJE, ROZPATRYWANIE INDYWIDUALNYCH PROBLEMÓW PRACOWNIKÓW PLACÓWKI KULTURALNEJ

PODSTAWOWE DANE ORGANIZACYJNE:
Czas trwania - jeden dzień 10 godzin lekcyjnych – od 9.15-17.15 (włącznie z konsultacjami)
Prowadzący - Wiesław Bełz
Liczba uczestników w jednej edycji - 5-8 osób
Terminy szkolenia:
... a. - 6 października
... b. - 7 października
... c. - 8 października
(proszę powoływać się na powyższe terminy przy rejestracji)
Miejsce szkolenia - Katowice

WARIANTY SZKOLENIA I CENY
I. Dla warsztatu w formule jednodniowej
a. cena warsztatu jednodniowego, wersja – 400 zł/os (w Katowicach)
b. cena warsztatu jednodniowego, wersja – 430 zł/os (poza Katowicami)
c. cena warsztatu jednodniowego, cena normalna – 450 zł/os (w Katowicach)
d. cena warsztatu jednodniowego, cena normalna – 500 zł/os (poza Katowicami)
II. Dla warsztatu w formule dwudniowej
a. cena warsztatu dwudniowego, wersja pilotowa – 450 zł/os (w Katowicach)
b. cena warsztatu dwudniowego, wersja pilotowa – 500 zł/os (poza Katowicami)
c. cena warsztatu dwudniowego, cena normalna – 750 zł/os (w Katowicach)
d. cena warsztatu dwudniowego, cena normalna – 800 zł/os (poza Katowicami)
* co oznacza "szkolenie pilotowe”? … Organizujemy je po raz pierwszy. Założenia stworzone w projektach często wymagają skorygowania, poprawy, tak więc, to co organizujemy będzie miało charakter testowanego prototypu. Jest to powód dla którego uczestnikom oferujemy niższą cenę, apelując przy okazji o dozę tolerancji na ewentualne niedoskonałości produktu.

OGÓLNA FORMUŁA SZKOLENIA ...
Szkolenie zostało zbudowane w oparciu o przekonanie, że…
...instytucje kultury powinny być otwarte na potrzeby, opinie i zastrzeżenia swoich klientów, widzów i współpracowników, powinny umożliwiać im udział w kulturze w sposób niekłopotliwy, działając sprawnie, nie absorbujący, po niewygórowanych cenach, powinny im zapewnić dobrą informację o imprezach, wykonawcach i instytucji jako takiej. Klienci – widzowie – uczestnicy powinni być w nich traktowani, jak partnerzy, miłośnicy kultury, pragnący doświadczać tego wyjątkowego przeżycia jakim jest uczestnictwo w kulturze – regionalnej, polskiej, europejskiej i światowej.

Dlaczego zdecydowaliśmy się na podjęcie tak …nietypowego tematu ?
1. ponieważ marketing instytucji kultury bardzo często leży właśnie w rękach kasjerów, sprzedających (i kolportujących) bilety na imprezy! Jest tak chyba w 90% ośrodków kultury!
2. ponieważ wiedza o relacjach z klientami-nabywcami jest trudno dostępna - nie ma na ten temat książek, artykułów, również szkoleń... (w kulturze to już w ogóle ! J)
3. ponieważ na tym stanowisku potrzeba kwalifikacji i umiejętności, które nie dadzą się zdefiniować prostymi regułami i opisami, nie ma w tym obszarze studiów akademickich, ani podstawowych, ani podyplomowych…
4. ponieważ, wcześniej organizowaliśmy konferencje cyklu Budujemy Widownię!, w związku z czym przerobiliśmy praktycznie wszystkie wątki naszego warsztatu, czy to w formie szkoleń, wystąpień konferencyjnych, czy też zwykłych publikacji…
5. ponieważ … ktoś nam kiedyś wprost zasugerował by zrobić taki właśnie warsztat, a ktoś inny – zupełnie niedawno – stwierdził, że jak najbardziej jest ono bardzo, ale to bardzo potrzebne J! (przy okazji – serdecznie dziękujemy)

Informacje o szkoleniu telefonicznie: 888-618-786, mail kontaktowy: menedzerowie@kultury.org.pl

Patronaty

Patronat honorowy
Patronat medialny

O nas

Stowarzyszenie Menadżerowie Kultury powstało w 2011 roku.
....zdecydowaliśmy się powołać do życia stowarzyszenie.
Jest to organizacja osób pełniących w kulturze funkcje zarządcze, postrzegających świat w kategoriach zadaniowych, których chlebem powszednim
jest działanie i organizacja pracy innych.

Kontakt

Stowarzyszenie Menadżerowie Kultury
ul. PCK 10/1
40-057 Katowice
tel. 32 7000-313
menedzerowie@kultury.org.pl