Eksperci

Andrzej Trzeciak - animator kultury, muzyk. Dyrektor w Miejsko-Gminny Ośrodek Kultury Taklamakan w Opalenicy.
Przez koleżanki i kolegów ośrodków kultury nazywany jest „ojciec dyrektor". Uwielbia gotowanie, a jego motto życiowe to "Moim celem jest umrzeć młodo… jak najpóźniej!".

Agnieszka Poźniak - doktor nauk humanistycznych UJ, antropolog. Trenerka, facylitatorka, koordynatorka Zespołu Trenerów PKR 11 Muz Innowacje w Kulturze. Jest autorką badań i artykułów naukowych oraz publikacji popularnonaukowych. W Fundacji 11 Muz przygotowuje projekty i programy szkoleniowe. Mówią o niej, że jest ciekawa świata i ludzi i potrafi budować relacje, a także, że ma umiejętność wnikliwej obserwacji i talent badawczy. Jej pasją jest konserwacja zabytków – w wolnym czasie zajmuje się renowacją obiektów drewnianych.
Jej motto traktują słowa Victora Hugo: „nic nie tworzy przyszłości tak jak marzenia”.

Kama Pawlicka - zawód wykonywany (wyuczony) wykładowca akademicki, krytyk teatralny,
a zawód wyuczony i wykonywamy przez 15 lat to dziennikarka. Asystent na Uniwersytecie Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie na kierunku Kulturoznawstwo a dokładniej specjalizacji Zarządzanie w Kulturze. Zawodowo pracuje również dla portalu teatralny Teatr dla Was. Prowadzi zajęcia z zarządzania w kulturze, strategii marketingowych w kulturze, funkcjonowania instytucji kultury. Wykłada zarządzanie i marketing w kulturze na Uniwersytecie Kardynała Stefana Wyszyńskiego, autorka artykułów na temat wykorzystania strategii marketingowych w polskich teatrach. Jej motto życiowe to „nic nie zdarza się przez przypadek".

Karolina Mikołajczak - Stasiak - pedagog, trenerka kompetencji interpersonalnych, facylitatorka procesów grupowych. Dyrektor programowy 11 Muz innowacje w Kulturze, fundacji zajmującej się kształceniem poza formalnym. Odpowiedzialna za ofertę programową oraz wdrażanie strategii budowania publiczności, zwiększanie zasięgu oddziaływania poprzez rozwijanie relacji z odbiorcą.
Mówią o niej, że jest osobą nastawioną na efektywność, osiąganie wymiernych rezultatów i wytrwale dąży do wyznaczonego celu.

Kuba Nagórski - współwłaściciel agencji kreatywnej kręci się!
Współtworzył strategie i kampanie dla różnego typu podmiotów od międzynarodowych korporacji, przez lokalne firmy, samorządy i instytucje kultury. Specjalista od marketingu zintegrowanego, miłośnik social media, szkoleniowiec i mówca w wolnych chwilach.
Studiował nauki polityczne na Wydziale Nauk Społecznych Uniwersytetu Śląskiego. Od zawsze zaangażowany w trzeci sektor i szereg projektów kulturalnych. Jego hobby to obok standardowych, czyli dobrego kina i książki są jeszcze niskobudżetowe podróże, wysokie góry,
kolekcjonowanie historycznych banknotów z całego świata i zdobywanie wiedzy o piwie. Motto życiowe to :"Pamiętaj, że kiedy idziesz pod górę, kiedyś w końcu dotrzesz na szczyt".

Daniel Fiodor - właściciel i8i.pl, konsultant i wdrożeniowiec oprogramowania e-commerce, konsultant i wdrożeniowiec ds. e-mail marketingu Anomail.pl, konsultant i wdrożeniowiec Niebieski.net. Jego hobby to fotografia natomiast motto życiowe to "Lepiej umrzeć stojąc, niż żyć na kolanach".

Marek Ostafil - manager, producent filmowy, organizator międzynarodowych projektów kulturalnych i artystycznych w Polsce i za granicą. Absolwent historii sztuki na Uniwersytecie Jagiellońskim. Producent filmów dokumentalnych m.in. dla Discovery Channel, RAI, France 5, National Geographic, autor telewizyjnych programów muzycznych. Współorganizator, manager i organizator wielu międzynarodowych projektów artystycznych i edukacyjnych. Wiceprezes Zarządu Polskiego Stowarzyszenia Fundraisingu d.s. fundraisingu.

Magdalenia Zdrodowska - doktor nauk o sztuce, etnolog, medioznawca.
Adiunkt w Instytutucie Sztuk Audiowizualnych na Uniwersytecie Jagiellońskim.
Autorka rozdziału "Krakowianie usieciowieni" w raporcie "Specerowicze, nomadzi i sieciowi łowcy okazji". Autorka licznych opracowań z zakresu marketingu kultury. Jej hobby to: podróże, dobre seriale, haft krzyżykowy.

Agata Morawiec - animator społeczno-kulturalny, menedżer kultury.Dyrektor Miejsko-Gminnego Ośrodka Promocji Kultury w Koziegłowach. Od 12 lat wolontariusz WOŚP i gminny koordynator finałów. Osoba czynnie działająca z młodzieżą na płaszczyźnie wolontariatu, zaangażowana w edukację ekologiczną i wiele akcji społecznych. Nominowana na kandydatkę w plebiscycie Kobieta na Medal powiatu myszkowskiego. Hobbystycznie zajmuje się malarstwem plenerowym, olejnym, fotografią i pisaniem krótkich felietonów zachęcajacych do pobudzania potrzeb kulturalnych. Podróżniczka. Z umiłowaniem odkrywa kulturę i tradycję różnych regionów Polski.

Piotr Szałwiński - piosenkarz teatralny, dwukrotnie uczestniczył w Festiwalu Zaczarowanej Piosenki im.Marka Grechuty który organizuje fundacja Anny Dymnej Mimo Wszystko. Ma na swoim koncie dwie płyty: "Cały Ja" oraz "Przeboje Polskich Dancingów". Jest w trakcie zdobywania certyfikatu SLS. Prowadzi organizację pozarządową - Fundację Ponad Przeciętni, pomagającą ludziom stanąć na własne nogi. Fundacja prowadzi między innymi: biuro karier, świetlice integracyjne, grupy wsparcia itp. .
Jego życiowe motto - Zawsze pod prąd!!!

Agata Lisowicz-Wala - dyrektor Gminnego Ośrodka Kultury w Suszcu, ukończyła studia na Uniwersytecie Jagiellońskim w Krakowie na kierunku Zarządzanie w kulturze. Pasjonatka gór i wypraw wysokogórskich (życiowy rekord wysokości 6850m n.p.m). Jej hobby to konie i jeździectwo, tenis ziemny, narciarstwo alpejskie, motocykle.
Motto życiowe: „Trzeba mieć odwagę być takim jak każdy, aby nie być podobnym do nikogo”.

Adam Pazera - kierownik kina Światowid w Katowicach, z wykształcenia socjolog. Obecnie kino "Światowid" należy do międzynarodowej organizacji Europa Cinemas, promującej kino europejskie, oraz do Sieci Kin Studyjnych.

Piotr Bigos- z wykształcenia socjolog, obecnie dyrektor Miejskiego Ośrodka Kultury w Skierniewicach oraz członek zarządu Stowarzyszenia Kina Polskie. Współzałożyciel Stowarzyszenia Kin województwa łódzkiego. Twórca raportu o cyfryzacji kin w Polsce, przygotowanego dla Unii Europejskiej.
Motto życiowe: "Wspierać osoby, które chcą coś tworzyć"

Karol Wittels -socjolog i politolog, doktorant kulturoznawstwa SWPS. Prezes Fundacji Obserwatorium. Pracuje także jako fundraiser w TR Warszawa. Współautor raportów badawczych w obszarze kultury, m.in. „Podmioty kultury województwa mazowieckiego 2012”; „Badanie Publiczności Teatrów w Stolicy”; "W małym kinie". Współautor publikacji "Animator kultury. Realizowanie projektów artystycznych w przestrzeni publicznej". Brał udział w opracowaniu projektu „Strategii rozwoju kultury w województwie Mazowieckim na lata 2013-2020”. Jego hobby to fotografia.

Piotr Chmielewski - przedsiębiorca, trener i doradca biznesowy. Pomaga firmom odkrywać przepisy na sukces i pod takim też szyldem działa na Facebooku. Właściciel Akademii Rozwoju Biznesu (szkolenia i doradztwo) oraz Social Media Now (marketing społecznościowy dla firm). Treści z przedsiębiorczości i e-marketingu przekazywane na szkoleniach oraz działania e-marketingowe dla klientów, testuje odpowiednio wcześniej na sobie i udostępnia tylko praktyczną wiedzę, która faktycznie działa. Absolwent Szkoły Głównej Handlowej i Szkoły Trenerów Biznesu FRDL.

Maciej Kołodziejczyk - producent telewizyjny i filmowy. Właściciel firmy itv12 Sieć telewizji internetowych. Twórca licznych filmowych reklam i materiałów promocyjnych. Złota myśl, którą kieruje się w życiu: Na świecie nie ma nic piękniejszego od pobudzania ludzi do śmiechu...

Przemysław Rusiecki - doświadczenie w pracy dydaktycznej uczelniach oraz w firmach konsultingowych. Od wielu lat zajmuje się rozwiązaniami praktycznymi z zakresu zastosowania technologii informacyjnych dla mikro i małych przedsiębiorstw. dziedziny zastosowania systemów informatycznych w biznesie oraz autorem podręcznika i skryptów dot. m.in. grafiki komputerowej, obsługi komputera i oraz zastosowania nowych firmach. Wolne chwile poświęca na realizację swojego hobby, którym jest informatyka, ale także lubi oglądać dobre filmy, interesuje się fotografią cyfrową, gra w tenisa i słucha dobrej muzyki.

Maciej Tesławski – architekt pierwszych programów lojalnościowych w Polsce. Twórca firmy McCann Relationship Marketing. Wielokrotny wykładowca na kongresach i seminariach marketingowych Współzałożyciel Stowarzyszenia Marketingu Bezpośredniego. Niezależny strateg, konsultant w dziedzinie komunikacji marketingowej. Obecnie założyciel i rektor Marketing Communication Academy, akademii której mottem jest „wiedza praktyków marketingu”. Jego hasłem (nie reklamowym) jest zdanie: „gdybym był milionerem, robiłbym to samo, tylko za darmo”.

Dorota Kawęcka - muzeolożka, koordynatorka projektów badawczych. Pracuje w Centrum Cyfrowe. Była stypendystka The Ryoichi Sasakawa Young Leaders Fellowship Fund i The Huyghens Scholarship Programme. W latach 2012-2014 zrealizowała projekt badawczy "Modele funkcjonowania i rozwój ekomuzeów w Polsce" dofinansowany z programu Diamentowy Grant MNiSW, obecnie koordynuje projekt badawczy "Kompetencje instytucji kultury a praktyczny wymiar wdrażania otwartości" finansowany z programu Obserwatorium Kultury MKiDN. Współtworzyła program takich konferencji jak: "Kultura 2.0. STATUS: Obywatel”, "OpenGLAM. Otwarte Zasoby Kultury". Współautorka bloga innemuzeum.pl i Creative Commons for GLAM Toolkit. Reprezentuje Polskę w OpenGLAM Working Group przy Open Knowledge Foundation. Jej hobby to wycieczki górskie, programowanie i fado. Natomiast motto życiowe to : Participation is not an end in itself, it's a means in creating a better world - Paula Assunção dos Santos.

Maciej Wojciechowski - z wykształcenia informatyk, z Agencją Interaktywną Arcymedia związany od 3 lat. Kierownik projektów, doradca klienta, poszukiwacz najlepszych rozwiązań. Nałogowy reklamożerca, kolekcjoner e-mailingów, newsletterów oraz elektronicznego SPAMu, który jest przedmiotem obserwacji i źródłem pomysłów. Google nie ma przed nim tajemnic, a Social Media dostarczają codziennej porcji wiedzy i inspiracji. Autor wielu makiet funkcjonalnych stron docelowych i newsletterów. W pracy kieruje się zasadą "Nie ma problemów, są wyzwania".

Łukasz Wróblewski - doktor nauk ekonomicznych, absolwent Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach, muzyk. Studiował na Uniwersytecie Jagiellońskim w Krakowie i Uniwersytecie Śląskim w Katowicach. Współpracował z takimi instytucjami kultury jak: New York Philharmonic czy The Metropolitan Opera, co zaowocowało serią autorskich artykułów naukowych. Organizator przedsięwzięć artystycznych, autor wielu artykułów poświęconych marketingowi i zarządzaniu w kulturze. Autor książki "Strategie marketingowe w instytucjach kultury" (PWE, Warszawa 2012). Motto życiowe: "Każda praca jest możliwa do wykonania jeśli podzielić ją na małe odcinki" (Abraham Lincoln).

Piotr Dzik - socjolog i politolog, czynny badacz. Autor (współautor) blisko 20 strategii promocji miast, gmin, powiatów i województw. Ważnym elementem większości z nich były badania społeczne. Motto: "Nigdy nie ma drugiej okazji by zrobić pierwsze dobre wrażenie".

Szymon Matuszyński - PR manager, analityk w firmie Publicon PR. Wieloletni współpracownik TVP, absolwent akademii muzycznej w Katowicach, autor programów TV o górach. Mówią o nim, że entuzjazmem i zaangażowaniem przebija wszystkich. Jego hobby to GÓRY! Motto życiowe, którym kieruje się w życiu to: Don't dream it. Do it!

Artur Kurkiewicz - właściciel Agencji Reklamy i Marketingu Artur Kurkiewicz – jednej z najstarszych i uznanych agencji na Śląsku. Stażysta IFG (Francuskiego Instytutu Zarządzania w Warszawie). Certyfikowany ekspert ds. benchmarkingu (certyfikat nr 22). Twórca autorskich strategii marketingowych HSR (Holistyczna Strategia Marketingowa) oraz SRC (Strategia Rynków Cząstkowych). Prywatnie znawca historii i literatury.

Adam Synowiec - politolog z wykształcenia, dziennikarz z zawodu, marzyciel z usposobienia. Założyciel i szef miesięcznika filmowego "Cinema Press Video", pierwszego takiego magazynu w Katowicach. Publicysta i redaktor m.in. w "Trybunie Śląskiej", "Dzienniku Zachodnim", "Polska. The Times" , lokalnym "Tydzień w Jaworznie". Utwory literackie Synowca przełożono na sześć języków obcych. W 1987 r. w KAW ukazał się autorski zbiór utworów Synowca "Powrót z przesiadkę". Pytany o przyszłość mówi, że "w wolnych chwilach leniwie i nieśpiesznie składa zdania do nowej książki "Kodeks hawański".

Przemek Suchanek - marketing Manager w Opinion Strefa Druku Sp. z o.o. . Od 15 lat zajmuje się marketingiem i business development’em. Swoje bogate doświadczenie zdobywał pracując dla takich firm jak Ontia czy Rozgłośnia Regionalna Polskiego Radia w Białymstoku. Na Uniwersytecie Jagiellońskim prowadził zajęcia z wykorzystywania oprogramowania w placówkach kultury. Był organizatorem konferencji poświęconej wdrożeniu kompleksowego systemu informatycznego gromadzącego informacje o zbiorach i zabytkach na terenie Śląska. Jego hobby to majsterkowanie.

Wiesław Bełz - menedżer, dziennikarz, praktyk i teoretyk marketingu, organizator imprez konferencyjnych, autor książek, artykułów i filmów, twórca i redaktor naczelny wielu czasopism (marketing, turystyka, alpinizm). Członek-założyciel stowarzyszeń profesjonalnych: Śląskiego Towarzystwa Marketingowego, Polskiego Towarzystwa Marketingowego, Polskiego Stowarzyszenia Obsługi Klienta oraz Stowarzyszenia Menedżerowie Kultury. Główna pasja to marketing. Interesuje się też historią, techniką i informatyką. Fan kanału Discovery. Uzależniony od Facebooka :). Nie poddaje się przeciwnościom. Życiowy optymista!

Patronaty

Patronat honorowy
Patronat medialny

O nas

Stowarzyszenie Menadżerowie Kultury powstało w 2011 roku.
....zdecydowaliśmy się powołać do życia stowarzyszenie.
Jest to organizacja osób pełniących w kulturze funkcje zarządcze, postrzegających świat w kategoriach zadaniowych, których chlebem powszednim
jest działanie i organizacja pracy innych.

Kontakt

Stowarzyszenie Menadżerowie Kultury
ul. PCK 10/1
40-057 Katowice
tel. 32 7000-313
menedzerowie@kultury.org.pl